Dnia 13 listopada 2017 weszła w życie nowelizacja ustawy, która wprowadza spore zmiany w badaniu pojazdów w tym również motocykli. Po pierwsze kierowca płaci za badanie przed jego dokonaniem. W ten sposób nie da się w żaden sposób ominąć sytuacji, w której kierowca po otrzymaniu negatywnego wyniku badania będzie mógł jechać na inną, bardziej "ugodową", stację aby tam otrzymać wynik pozytywny. Jedynym odstępstwem od tej reguły jest sytuacja w której klient
Niezależnie od wyniku badania, informacje o przeprowadzonej kontroli pojazdu zostaną wpisane do ogólnopolskiego systemu do którego dostęp mają wszystkie stacje diagnostyczne jak również i polska Policja.
Koszt badania motocykla został ustalony ustawowo na 63 zł. Diagnosta ma obowiązek przeprowadzić pełne badanie, nawet jeśli podczas jego trwania wykryte zostaną usterki, które dyskwalifikują pojazd (nie otrzyma pozytywnego wyniku badania). W takim przypadku kierowca otrzymuje pełne zestawienie z informacjami o wykrytych usterkach. Następnie ma on 14 dni na usunięcie problemów i ponowną wizytę na Stacji Diagnostycznej, na której zapłaci tylko niewielką kwotę (od 12 do 40zł) za sprawdzenie elementów, które wcześniej spowodowały negatywny wynik badania.
Po nowelizacji ustawy Straż Graniczna posiada uprawnienia do zatrzymania dowodu rejestracyjnego pojazdu lub pozwolenia czasowego oraz jest zobligowana do umieszczenie stosownej informacji w bazie danych CEP.
Od tej pory za przegląd pojazdu zapłacimy przed badaniem. Starostowie przestają nadzorować stacje kontroli pojazdów. U naszych zachodnich sąsiadów badania technicznego nie przechodzi co 6 pojazd, u nas co pięćdziesiąty. Nowe zmiany mają zmniejszyć skalę oszustw i nadużyć.
Każdy pojazd poruszający się po drogach publicznych zobowiązany jest do przechodzenia okresowego badania technicznego. Badanie okresowe ma na celu sprawdzenie możliwości pojazdu w ruchu drogowym. Na czym polegają badania techniczne i gdzie należy je wykonać?
W najbliższym czasie czeka nas kilka zmian w przepisach dotyczących badań technicznych aut i motocykli. Ich głównym celem jest wyeliminowanie z ruchu pojazdów ewidentnie niesprawnych i nie spełniających norm, poprzez maksymalne ograniczenie możliwości oszustw w samym procesie badania.
Przyciemniłeś szyby i nie wiesz czy zgodnie z prawem? Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy artykuł opisujący wszystkie przypadki odnośnie przyciemniania szyb.
Korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej.